ღ معارف مهدویت ღ
السلام علیک یا داعی الله و ربانی آیاته

بخش های دیگر

فتوبلاگ من
پرسش و پاسخ
یادداشت بازدیدکنندگان
گالری وبلاگ

صفحات وبلاگ

واسطه فيض

نظرسنجی

نظرتون درباره اين وبلاگ
عالي
خوب
متوسط
ضعيف



جستجو

دوستان من

 ربیع همان بهار است، آغاز روییدن و پایان زمستان . بهار که می‌رسد شادابی و نشاط و طراوت همه جا را فرا می‌گیرد، باد بهاری آدمی و طبیعت را سرزنده و استعدادهای خفته را شکوفا می‌کند.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه بیست و سوم آذر 1394 توسط

برخی مفسران در مورد سوره «نصر»، مراد از «نصر» را پیروزی پیامبر صلی‌الله‌علیه‌و‌آله بر دشمنانش و منظور از «فتح» را فتح مکّه دانسته‌اند، در این مقاله، با روایات و شواهد و قرائن قرآنی نشان خواهیم‌داد که مراد از فتح، پیروزی فراگیر و همه جانبه اسلام در آینده؛ یعنی دردوران امام مهدی(عج) است.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه بیست و سوم آذر 1394 توسط
 برکات زمین در دست امام زمان(عج)
گفتاری از آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی

وقت داشتيد حتما بخونيد مباحث معرفتی نابی است...

آنچه خدا به عنوان خزائن مطرح می‌کند، در زبان قرآن و عرفان، ولایت مطلقه است. آن خزینه‌ای که عالَم از آن خزینه خرج می‌شود و تمام هم نمی‌شود، امامت و ولایت است. تمام اشیا و موجودات عالم از وجود نازنین امام زمان ناشی شده است؛ امـــام زمان خزینه خداست. امام زمان یکی از برکات جهان شمولی است که خداوند متعال، عالَم برزخ و بهشت و تمام عوالم را از این خزینه‌اش خرج کرده است و خزینه هم، دست نخورده باقی مانده است....


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه سیزدهم خرداد 1394 توسط

پيامبر گرامي اسلام صلی الله و علیه و آله و سلم در مواقع متعدد و متنوعي از فرزند گرامي خود مهدي موعود علیه السلام که احياگر شريعت ايشان و پرکننده زمين از عدل و داد است سخن به ميان آورده است.


نوشته شده در تاريخ شنبه بیست و ششم اردیبهشت 1394 توسط

نیروهای طبیعت بخشی از امدادهای غیبی در عصر ظهور همان نیروها و امکانات طبیعی است که خداوند پیامبران خود را با آن ها مجهز کرده است؛ به وسیله نیروهایی چون باد و ابر و ... . این عوامل در اختیار برخی از پیامبران قبل نیز بوده است.

نقش امدادهای غیبی در پیروزی حكومت جهانی امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف قابل توجه است. حضرت با انجام دادن معجزاتی، مشكلات را از سر راه برمی دارد و یا با رعب و ترسی كه خداوند در دل دشمن ایجاد می كند و با ملائكه ای كه به یاری آن حضرت می فرستد، موجبات پیروزی آن حضرت فراهم می شود.
این امدادهای الهی در طول تاریخ به بهترین نحو ممکن به کمک انسان ها آمده و آن ها را از زوال و نابودی، در حمایت گرفته است.
از آیات قرآن به روشنی استفاده می شود که خداوند در مقابله حق و باطل، جانب جریان حق را نگه می دارد و از آن دفاع می کند و این دفاع خداوند، گاهی از طریق نیروهای پنهان و امدادهای غیبی صورت می گیرد. البته، در بزرگ ترین و وسیع ترین رویارویی حق با باطل و انقلابی که در راستای اهداف انبیاء در نظام هستی رخ خواهد داد، این سنت الهی بیش از پیش جلوه خواهد کرد....


نوشته شده در تاريخ شنبه نوزدهم اردیبهشت 1394 توسط

در برخی از احادیث گفته شده هر پرچمی قبل از امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بلند شود صاحب آن طاغوت است. این روایات چگونه با انقلاب اسلامی ایران سازگاری دارد؟

 

چنانچه رواياتي يافت شود كه مطلقاً هر قيامي را محكوم به شكست و ناروا بدانند، به دليل مخالفت با خطوط اصلي معارف قرآن و سنّت قطعي معصومان (عليهم‌السلام) مورد پذيرش نيست، زيرا آيات و روايات فراواني در اقامه امر به معروف و نهي از منكر، جهاد في سبيل الله، اقامه حدود الهي و احياي كلمة الله كه منحصر در زمان و مكان خاصي هم نيستند نشان مي‏دهد، جلوگيري از احياي دين در شرايط مهيّا و گاه ضرورت سخني ناروا و زعمي آفل است.

فتوا به حرمت وجود حكومتي ديني در عصر غيبت، فتوا به حاكميت قوانين غيرالهي و حكومت افراد ناشايست بر امّت اسلامي است كه قطعاً مرضي خدا و رسول گرامي‏اش نبوده و نخواهد بود.

انقلاب و حكومتي چون انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي ايران، خيزشي مبارك است كه نه رهبران آن مردم را به خويش مي‏خوانند و نه شرايط قيام و اقدام و برپايي حكومت ديني برايشان مهيا نبود، در نتيجه اين خيزش مقدس به برپايي حكومتي انجاميد كه معادلات سياسي جهان را به هم ريخت و سرلوحه حركت بسياري از مسلمانان و ساير انسان‏هاي استثمار شده قرار گرفت. اين انقلاب مردم را به امامت ولي‏عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) مي‏خواند و امام و مأموم آن همصدا مي‏گويند كه ما امّت ولي عصر(عليه‌السلام) هستيم و آن حضرت، امام ماست. هر كوششي در اين كشور به يمن امامت ولي عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) است و اين امّت بي‏صبرانه ظهور مبارك او و تسليم پرچم نظام اسلامي به دست با كفايت ايشان را انتظار مي‏كشند.

امام مهدي (عجل الله تعالی فرجه الشریف) موجود موعود ص 156


نوشته شده در تاريخ چهارشنبه بیست و دوم بهمن 1393 توسط

شهید مطهری...

ظهور مهدی موعود حلقه ای از حلقه های مبارزه اهل حق و اهل باطل است که به پیروزی نهایی اهل حق منتهی می شود.
سهیم بودن یک فرد در این سعادت موقوف به این است که آن فرد عملاً در گروه اهل حق باشد. آیاتی که بدان ها در روایات استناد شده است،

نشان می دهد که مهدی موعود (ع) مظهر نویدی است که به اهل ایمان و عمل صالح داده شده است, مظهر پیروزی نهایی اهل ایمان است.


نوشته شده در تاريخ یکشنبه بیست و هشتم دی 1393 توسط
 بشرطها و شروطها
سخنراني حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا پناهيان

ولايت در سيره رضوي

همه شما حديث معروف «سلسلة الذهب» را شنيده‌‌ايد که وقتي امام رضا عليه السلام به نيشابور رسيدند، عده زيادي از علما و کساني که مي‌توانستند بخوانند و بنويسند، سر راه حضرت را گرفتند و عرض کردند که ما‌ آماده‌ايم تا براي ما حديثي از قول پيامبر گرامي اسلام بخوانيد و ما يادداشت کنيم. آقا فرمودند که من از پدرم و پدرم از پدرش و همين طور اسامي تک تک اجدادش را فرمود، تا به پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله و سلم رسيد که پيامبر از قول خداوند متعال فرمودند: «کلمة لااله‌الا‌الله حصني فمن دخل حصني أمن من عذابي؛ کلمه لااله الاالله دژ و قلعه محکم من است و هر که وارد اين قلعه شود، از عذاب من در امان خواهد بود.» حاضرين با مضمون حديث آشنا بودند و برايشان حرف تازه‌اي نبود، انتظار داشتند از زبان آقا علي‌بن موسي‌الرضا عليه السلام سخن تازه‌اي بشنوند. هر چند شيفتگان معارف الهي، آن کلام نوراني را بر اوراق نگاشتند، ولي توقع داشتند نکته‌اي را بشنوند که از کسي نشنيده باشند؛ از اين رو، هاج و واج ماندند! حضرت حرکت کردند و کمي که جلو رفتند، پرده را کنار زدند و فرمودند: «بشرطها و شروطها و أنا من شروطها؛ اينکه خداوند لا اله الا الله را از شما بپذيرد، شرط و شروطي دارد؛ شرطش ولايت است و من يکي از اين شروط هستم.» تازه براي حاضران جا افتاد که امام رضا عليه السلام چه فرموده است. امام رضا عليه السلام به وضوح مردم را به ولايت دعوت کرده و امر امامت را به مردم معرفي کردند. اين جريان نشان دهنده آن است که مهم‌ترين موضوع براي امام رضا عليه السلام موضوع ولايت بوده است.

وقتي امام رضا عليه السلام اشعار «دعبل خزاعي» را گوش مي‌دهند، وقتي به آن بيت معروف که درباره ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف است مي‌رسد و آن بيت اين است: «خروج امام لامحالة خارج يقوم علي اسم الله و البرکات؛ امام عصر عجل الله تعالي فرجه الشريف بي‌ترديد ظهور خواهد کرد در پرتو نام بلند خدا و برکات او.» وقتي دعبل با خواندن اين شعر، اشاره به آقا امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف کرد، امام رضا عليه السلام شديداً به گريه افتاد...


نوشته شده در تاريخ یکشنبه سی ام آذر 1393 توسط

خودت را کمي جاي او تصور کن!
دكتر محمد صابر جعفري

وقتي بين پذيرش بدي و از دست دادن همه چيز، آدم گرفتار شود. وقتي حتي نزديکانت نيز تو را توصيه به تحمل و يا فرار از مواجهه مي‌کنند يا حتي تلويحا و يا تصريحا مي‌گويند بدي را بپذير، مصمم ايستادن و حرکت کردن کار دشواري است.

وقتي همۀ شرايط بر عليه توست. همه راه ديگر رفته اند. آن هايي هم که نرفته اند با تو هم فکر نيستند؛ مقاصد ديگري در سر مي پروانند و بالاخره با بدي کنار آمده يا مي آيند, تنهايي بيشتر احساس مي شود.

وقتي آنهايي که بايد کنارت باشند, ياري ات کنند حتي رفتن ات را نمي فهمند و نبودنت بر ايشان هيچ سنگيني ندارد؛

وقتي آناني که منتظر آمدنت هستند, هيچ انتظارت را نمي کشند يا اگر انتظار مي کشند, انتظار خوبي هايي که تو مي گويي را ندارند, انتظار رسيدن به دغدغه هاي  شخصي و قبيله گي خود را دارند که حتي با دشمن تو نيز بر ايشان قابل تحقق يا لااقل قابل توهم است, بيشتر احساس غربت مي کني.

وقتي حرف زدنت را گوشي وجود ندارد؛ همه آمده اند تو را توصيه کنند که بمان و بدي را بپذير، همرنگ شو؛ تو هم يکي از ديگران شو و بيگانه از ديگران؛ بدي را نا ديده بگير؛ خودت باش؛ چکار به اين و آن داري, عبادت را بکن؛ وقتي کسي تو را حتي نمي بيند؛ نه دغدغه هايت، نه غصه هايت و نه حتي گريه ها و ناله هايت را مي شنود کار خيلي سخت و طاقت فرسا مي شود؛ آنگاه قدر و منزلت آناني که با تو همراه شدند معلوم مي شود. حرفت را فهميده، راهت را درک کردند. خوبي و دغدغه هايت را دغدغه  کردند. بدي هاي که تو بد مي دانستي، بد دانستند و در اين راه طعنه شنيدند و باز ياري ات کردند. استقامت در مسير درست و مقاومت در اين راه حتي به قيمت تنهايي و طعنه ها، کار آساني نيست. آماج تيرها و نيزه ها و طعنه ها کار ساده اي نيست. وقتي ببيني عزيزترين هايت جلوي ديدگانت نه، حتي روي دستت، پرپر شوند و باز بايستي؛ کار دشواري است.

وقتي حتي به اندازۀ نماز خواندني فرصتت نمي دهند و بايد شاهد شهادت ياران عزيزي باشي که خود را سپر اقامه نماز کرده اند، مقاومت سخت است.

وقتي ببيني همه عزيزانت، آناني که مانده اند؛ زن و فرزند و بيمار به اسارت مي روند، باز بايستي و آنان را نيز توصيه به صبر و استقامت و ماندن کني، قابل باور نيست.

***

اين ها را گفتم تا کمي تأمل کنيم. ما کجا قرار داريم. حسيني و مهدوي هستيم يا ما نيز با بدي همراه مي شويم؟

ما چقدر تحمل مشکلات و سختي  ها را داريم. اگر اطرافيان ميل به گناه يافتند؛ دل به شبکه هاي مختلف ماهواره اي و غيره دادند. به توجيه هاي مختلف جان و دل به سي دي ها و بلوتوث ها و اس ام اس هاي مختلف دادند؛ ما چقدر مقاوميم؟

اگر ديگران سر از حجاب بيرون زدند و دست و پا از پاکي و پاکدامنيد کنار؛ ما چقدر مستحکميم؟

اگر همۀ شرايط بر عليه ما بود, حتي نزديکان نيز, توصيه به کج روي کردند؛ چقدر مقاوميم؟

چقدر طاقت شنيدن طعنه هاي ديگران را داريم؟

چقدر وقتي در سفر, در هواي سرد (نه در تيرباران)، وقتي ديگران کمتر کسي نگراني و دغدغه اي دارد، به دنبال راز و نياز با خدا و نمازي؟

چقدر وقتي همه جمع اند و چيزي را مي بينند، مي خورند يا مي  اشامند، به حلال و حرمت آن جمع و آن کارها مي انديشيم و بدي ها را تغيير مي دهيم يا از آن مي گريزيم؟

چقدر مي توانيم رسوم و عادات غلط را از دست و پاي ديگران باز کنيم؟

چقدر مي توانيم تشريفات واسراف واشرافي گري را فداي زندگي خدايي کنيم؟

چقدر همرنگ جامعه ايم يا چقدر عطر تأثير گذار بر جامعه ايم؟

چقدر براي خودت, خدايت, حسين ات و مهدي ات ايستاده اي؟

چقدر مستحکمي؟

برگرفته از مجله امان


نوشته شده در تاريخ شنبه بیست و دوم آذر 1393 توسط

 

قال رسول الله (ص): «طُوبَي لِمَنْ أَدْرَكَ قَائِمَ أَهْلِ بَيْتِي وَ هُوَ يَأْتَمُّ بِهِ فِي غَيْبَتِهِ قَبْلَ قِيَامِهِ وَ يَتَوَلَّي أَوْلِيَاءَهُ وَ يُعَادِي أَعْدَاءَهُ ذَاكَ مِنْ رُفَقَائِي وَ ذَوِي مَوَدَّتِي وَ أَكْرَمِ أُمَّتِي عَلَيَّ يَوْمَ الْقِيَامَةِ؛

خوشا به حال کسي که قائم اهل‌بيتم را درک نمايد و در زمان غيبت و قبل از قيامش، به او اقتدا کرده و دوستانش را دوست بدارد و با دشمنانش دشمني ورزد. آنها از رفقيانم و شايسته مودت و دوستي و گرامي‌ترين امتم در روز قيامت هستند».

الغيبةطوسي، ص456 

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه سیزدهم آذر 1393 توسط
Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}